My Way

-Frank Sinatra-


And now the end is near and so I face the final curtain
My friend, I'll say it clear
I'll state my case of which I'm certain
I've lived a life that's full
I travelled each and every highway
And more, much more than this
I did it my way

Regrets, I've had a few
But then again too few to mention
I did what I had to do
And saw it through without exemption
I planned each chartered course
Each careful step along the byway
And more, much more than this
I did it, my way

Yes, there were times I'm sure you knew
When I bit off more than I could chew
But through it all when there was doubt
I ate it up and spit it out
I faces it all and I stood tall
And did it my way

I've loved, I've laughed and cried
I've had my fill, my share of losing
And now as tears subside I find it all so amusing
To think I did all that and may I say not in a shy way
Oh, no, oh no not me
I did it my way


For what is a man, what has he got
If not himself then he has naught
To say the things he truly feels
And not the words of one who kneels
The record shows I took the blows and did it my way
Yes, it was my way

이제 마지막 순간이 다가왔어~
그래서 난 마지막 커튼 내려지는 순간을 대하게 되었네
내 친구여, 내가 명확히 말해 두겠네
내가 확신을 하는 인생의 방식에 대해 말이야
나는 인생을 충만하게 살아 왔고
전세계 모든 나라들을 다 가보았소네
그리고 그 무엇보다도 중요한 것은
내 삶을 내 방식대로 살았다는 것일세

후회, 조금 있었지
그러나 후회에 대해 말 할 것은 거의 없다네
나는 내가 해야 할 일을 다했고
힘든 고난의 일들을 편법을 쓰지 않고 다 했다네
나는 내가 세운 인생 계획도를 차근차근 열어왔고
차근차근 계속해서 길을 따라 걸어 내려 갔네
그리고 그 무엇보다도 중요한 것은
내 삶을 내 방식대로 살았다는 것일세

그래, 자네도 알다시피
삼키지 못할 것을 물어 뜯은 적도 있었네
(과욕을 부린적이 있었어)
그러나 의심스러울 때는
그것을 다 먹고 씨알만 내뱉었지
모든 것을 다 직면하고 기꺼이 맞서
내방식대로 했네

사랑도 했고, 웃기도 하고 울기도 했지
난 만족감도 얻었고, 좌절도 겪었지
그러나 이제 눈물을 거두니 모든 것이 우습기만 하군
내가 그 일을 했다고 생각하니 부끄럽지 않아서
이렇게 말해도 좋을지 모르지만
아니야~, 난 달라~
난 내방식대로 살았어~


인간은 무었 때문에 있는 것인가,
손에 가지고 있는 것이 무슨 소용이 있는가
자기 자신을 지키지 못하면 아무 것도 없지
자신의 감정을 솔직히 얘기할 수 있어야 해
비굴한 말을 하면 안되지
온갖 어려움을 겪으면서도 내 길을 걸었다고 기록돼 있어
그래. 그것이 나의 인생이었네어~